Friday, March 18, 2011

Makan,makanan,pemakan,pemakanan.....(errmmm....tak tahu nak letak tajuk)

Semua orang suka makan....ermm semua ke?. Ya, memang tak semua tapi aku kategori pemakan(kuat makan). Dari kurus keding masa remaja hingga ke hari ini badan kejap naik...kejap turun....memang suka mencuba apa je makanan.

Menjadi lebih seronok...my kecintaan pun lebih kurang sama je dengan aku. Suka manjakan aku dengan apa je makanan yang aku gemari. Dari seafood hingga ke Mediterranian food...semua dia layan dengan kehendakku. Ini bukanlah menunjukkan aku seorang yang suka makan sampai tak henggat!!!. Masih berpada-pada....cuma aku jenis suka mencuba apa jua jenis masakkan. Rasanya tak salah kan.....sekurang-kurangnya aku membantu ekonomi para pekedai serta restoran yang ada.








Dulu aku suka mencuba pelbaga resepi...juga mengubah suai resepi yang ada hehehee.... Adik2 aku lah orang paling gembira, dapat merasa resepi baru. Kini aku dihambat dek kerja yang membuatkan dapur ku tidak berasap...hahaha....


Adik ku yang kedua pun punya kepandaian tersendiri. Dia lebih kepada bakery. Terkejut juga melihat kehebatannya membuat pelbagai jenis kek. Kek kawin, bday kek, cupcake,muffin.handmade choc...ermmm macam2 lah....Huhhh....dulu nak ke dapur pun malas. Ikan kembung pun dia tak kenal mana satu.











Ni contoh yang telah dihasilkan dari tangan adikku....bangga nihhh...hehe..., sedap tau seyes!!

No comments:

Post a Comment